У сучасних умовах розвитку освіти в Україні виняткового значення набуває система науково-методичної роботи, головною метою якої є не лише надання реальної, дієвої допомоги педагогічним кадрам у формуванні їхньої професійної майстерності, а й активізація творчого потенціалу кожного викладача.
Саме методичний кабінет училища є центром навчальної, науково-методичної роботи з викладачами та студентами. Організаційно-методична комісія координує діяльність методичного кабінету за напрямами:
- надання навчально-методичних консультацій викладачам та студентам училища;
- спрямування і координація роботи циклових комісій училища;
- розробка, апробація та впровадження освітніх технологій, інноваційних методик у навчально-виховний процес;
- створення навчально-методичного забезпечення циклових комісій навчального закладу;
- розробка й впровадження у практику роботи циклових комісій методичних рекомендацій, положень щодо вдосконалення навчально-методичної роботи, професійної підготовки майбутніх фахівців;
- сприяння розвитку творчого потенціалу кожного викладача, створення організаційних умов для безперервного фахового підвищення кваліфікації викладачів;
- вивчення й узагальнення кращого педагогічного досвіду викладачів училища, ознайомлення з ним педагогічного колективу та його впровадження;
- організація виставок психолого-педагогічної, методичної літератури, періодичної преси, забезпечення педагогічних працівників необхідною інформацією;
- робота з викладачами-початківцями, організація наставництва;
- підготовка викладачів до атестації педагогічних працівників.
У кабінеті зібрано довідкову та загально-педагогічну літературу, нормативні документи про освіту. Надходять науково-методичні збірники Міністерства освіти і науки України «Проблеми освіти» і «Нові технології навчання»,
«Організація навчально-виховного процесу», «Виховна робота в навчальних закладах»; необхідні періодичні видання: інформаційний збірник МОНУ, газети «Освіта України», «Директор школи», «Завуч», «Все для вчителя», «Психолог»; такі журнали: «Практика управління закладом освіти», «Освіта. Технікуми. Коледжі», «Відкритий урок», «Фармацевт», «Фармацевт-практик», «Педіатрія, акушерство та гінекологія», «Український терапевтичний журнал», «Нова медицина», «Українська мова та література», «Англійська мова та література». На спеціальних полицях представлено матеріали, які висвітлюють роботу педагогічного колективу:
· матеріали роботи циклових комісій;
· узагальнені матеріали роботи викладачів училища;
· матеріали конкурсів «Викладач року», «Викладач-початківець року», «Краща циклова комісія року»;
· орієнтовні моделі різних типів навчальних занять, що отримали позитивну оцінку під час колективного перегляду й обговорення;
· рекомендації на допомогу викладачам, які атестуються;
· друковані авторські роботи:
- викладача педіатрії Голодняк Л.С. – «Методика обстеження дитини»; «Довідник з педіатрії»; «Тестові завдання з педіатрії»;
- викладачів педіатрії Вєчканової Л.П., Григоренко О.А., Голодняк Л.С., Біньковської У.Т. – «Збірник методичних рекомендацій для самостійної позааудиторної роботи студентів з педіатрії»;
- викладача акушерства та гінекології Собко Н.Ф. – «Збірник ситуаційних задач з акушерства», «Ситуаційні задачі з гінекології»; «Гінекологія. Збірник різнорівневих тестових завдань і відповідей»;
- викладача акушерства та гінекології Ринди Н.П. – «Невідкладні стани в акушерстві», «Вплив супутніх захворювань на перебіг вагітності і пологів», «Аномалії розвитку і захворювання елементів заплідненого яйця», «Захворювання, що пов'язані з вагітністю. Гестози вагітних», «Тазове передлежання», «Патологічне акушерство» (методичні рекомендації), «Збірник різнорівневих тестових завдань з фізіологічного акушерства»; «Розгинальні передлежання голівки плода»; «Різнорівневі тестові завдання з фізіологічного акушерства»; 3 електронних посібники з дисципліни;
- викладача акушерства та гінекології Дейбук Л.І – «Різнорівневі тестові завдання і відповіді до них з «Планування сім’ї»; «Оздоровчо-лікувальна фізична культура, як складова комплексної підготовки вагітних до пологів»;
- викладача педіатрії Григоренко О.А. – «Збірник задач та тестів (різнорівневих) з педіатрії», «Довідник фельдшера, акушерки фельдшерсько-акушерського пункту», «Невідкладні стани в педіатрії»;
- викладача фізики Яшкової О.А. – «Конспекти з фізики (з опорними сигналами)», «Збірник задач з фізики медико-біологічного змісту»;
- викладача хімії Смольницької Я.Д. – «Методичний посібник з неорганічної хімії»;
- викладачів Смольницької Я.Д., Самборської С.М. – «Збірка задач на розчини»;
- викладача біохімії Самборської С.М. – «Скорочений курс лекцій з біохімії», «Практичні роботи з біохімії», «Збірка тестів з біохімії», «Біохімія в питання і відповідях», «Методичні рекомендації для проведення практичних робіт з біохімії», «Довідні матеріали з біохімії в таблицях та схемах»;
- викладача педіатрії Вєчканової Л.П. – «Алгоритми практичних навичок з педіатрії»;
- викладача внутрішньої медицини Мошак Т.М. – «Методичні рекомендації для підготовки занять з дисципліни «Внутрішня медицина» на спеціальності «Лікувальна справа»;
- викладачів Мошак Т.М., Вінницької Л.В., Сабадаш О.Є. – «Методичні рекомендації до практичних занять з терапії»;
- викладачів Вінницької Л.В., Ксьоншкевич О.І., Мошак Т.М., Сабадаш О.Є. – «Методичні рекомендації для самостійної позааудиторної роботи студентів з терапії»;
- викладача внутрішньої медицини Ксьоншкевич О.І. – «Невідкладні стани у внутрішній медицині (методичні рекомендації)»;
- викладача хірургії Юркова С.І. – «Невідкладна медична допомога», «Методичні рекомендації для самостійної аудиторної та позааудиторної роботи студентів з хірургії»;
- викладачів Юркова С.І., Клима В.С. – «Гемостаз. Хірургічний інструментарій. Методичні рекомендації для самостійної аудиторної та позааудиторної роботи студентів з хірургії»;
- викладача інформатики та ОТ Арсенюк Т.Л. – «Основи загальної та медичної інформатики»; електронний підручник для викладачів з освоєння новітніх інформаційних технологій та для студентів з даної дисципліни;
- викладача біології та медичної генетики Кавецької Л.І. – «Спадковість і середовище»;
- викладача математики Чернецької Н.Й. – «Наочний довідник з алгебри та початків аналізу»;
- викладачів Лубчинської С.Я., Шляхтич Г.І. – «Латинсько-український. Українсько-латинський словник (з додатком)»;
- викладача Шляхтич Г.І. – «Збірник запитань, завдань і тестів з фармакології»;
- викладача Лубчинської С.Я. – «Тематичні тестові завдання» – посібник контролю знань студентів з англійської мови;
- викладачів іноземної мови (англійської) Буйницької Л.В., Мельник А.В. – «Welcome to English» (Ласкаво просимо до англійської мови), електронний варіант даного посібника;
- викладача іноземної мови (англійської) Мельник А.В. – «Англійсько-український словник медичних термінів і фраз», електронний варіант даного посібника;
- викладача української мови та літератури Цісар Т.І. – «Культура мовлення медика», «Сама собі режисер (збірник сценаріїв)», «Уроки майстер-класу»;
- викладача мікробіології Сороки О.В. – «Збудники повітряно-краплинних бактеріальних інфекцій»;
- викладача гігієни Острейко Л.Г. – «Медична арахноентомологія», «Гігієна повітря», «Гігієна грунту та очистка населених місць»;
- викладача біохімії Боєвої Л.М. – «Біохімічні показники обміну білків. Сучасні методи їх дослідження»;
- викладача клінічних лабораторних досліджень Грек Л.С. – «Клінічні лабораторні дослідження», «Методичні рекомендації для проведення практичних занять з КЛД за розділом «Гематологічні дослідження»; «Методичні рекомендації для проведення практичних занять з КЛД за розділами: «Дослідження харкотиння», «Дослідження рідин із серозних порожнин», «Дослідження цереброспінальної рідини», «Дослідження виділень із статевих органів»;
- викладача клінічних лабораторних досліджень Яшиної С.А. – «Методичні рекомендації для проведення практичних занять з дисципліни «Клінічні лабораторні дослідження»;
- викладача математики Чорної А.М. – «В Королівстві кмітливості»;
- викладачів Григоренко О.А., Яшкової О.А. – «Вісник Малої академії наук Кам'янець-Подільського медичного училища».
На базі методичного кабінету проводяться засідання організаційно-методичної комісії, наради голів циклових комісій; індивідуальні консультації для викладачів; огляди новинок психолого-педагогічної, методичної, періодичної літератури; творчі зустрічі з науковцями, працівниками різних типів навчальних та лікувальних закладів. Надається методична допомога викладачам-початківцям. Для них організовано роботу «Семінару викладачів-початківців».
Зміст роботи методичного кабінету училища включає проведення науково-практичних конференцій, панорам методичних новинок, педагогічних турнірів з актуально-наукової теми, методичних вернісажів, засідань «Школи педагогічної майстерності», із запрошенням науковців та медичних працівників міста, фестивалів педагогічних ідей і знахідок за матеріалами передового, позитивного та перспективного досвіду роботи викладачів та поширення його серед колег. За такої форми організації методичного навчання провідну роль відіграє спілкування і взаємодія викладачів один з одним, а це дає змогу краще опанувати матеріал. Семінари «Школи педагогічної майстерності», проведені в училищі, знайомлять з результативністю системи неперервного вдосконалення фахової майстерності та підвищення кваліфікації шляхом проведення відкритих занять, виховних заходів, узагальнення досвіду роботи, друкуванням методичних розробок; тут розробляється та впроваджується ефективна система розвитку творчої ініціативи педагогічних працівників.
Методичний кабінет приділяє постійну увагу організації підвищення кваліфікації викладачів та керівного складу училища.
Робота методичного кабінету користується популярністю серед педагогічного колективу. Разом з тим слід зазначити, що завдання, зміст і форми методичної роботи перебувають у постійному розвитку і потребують подальшого пошуку ефективності і вдосконалення професійної майстерності педагогічних кадрів.
Переглянути оголошення засідання "Школи педагогічної майстерності"
Переглянути оголошення "Атестація педогогічних працівників"